Muškařské navijáky jsou určené pro lov na mušku a díky těmto velmi kvalitním navijákům zdoláte i opravdu velké ryby. Muškařské navijáky jsou vyrobeny z velmi kvalitních a odolných slitin a kompozitních materiálů, které vydrží opravdu hodně.
Nová řada navijáků Classic2 je klasickým příkladem toho, proč jsou produkty Snowbee tolik oblíbené. Jsou to produkty špičkové kvality ve střední cenové třídě. Tento skvělý nový naviják kompozitní…
Úžasný muškařský naviják za použití nejnovějších technologií a za bezkonkurenční cenu. Design a elegance propletená lehkostí potvrzuje kvalitu této renomované prestižní značky Wychwood. Tyto navijáky…
Nová řada navijáků Classic2 je klasickým příkladem toho, proč jsou produkty Snowbee tolik oblíbené. Jsou to produkty špičkové kvality ve střední cenové třídě. Tento skvělý nový naviják kompozitní…
Nová řada navijáků Classic2 je klasickým příkladem toho, proč jsou produkty Snowbee tolik oblíbené. Jsou to produkty špičkové kvality ve střední cenové třídě. Tento skvělý nový naviják kompozitní…
Muškařské navijáky na první pohled sice vyhlížejí jako obyčejné bubínkové kolečko, ve skutečnosti se ale jedná o skutečně precizně propracovaný výrobek. U muškařského navijáku se jako materiál používají lehké slitiny ušlechtilých kovů nebo grafitový kompozit, na některých konstrukcích je použito obou současně. Nízká hmotnost je totiž jedním z velice důležitých parametrů navijáku, výrobci jí docilují kromě použití moderních materiálů i velmi důkladným perforováním bubnu, klece a nožky navijáku. Tyto otvory navíc slouží i k dobrému prosychání muškařské šňůry a podkladového materiálu.
Muškařský naviják je třeba vybírat s přihlédnutím k muškařskému prutu, oba se totiž musejí shodovat v kategorii AFTMA (což je označení podle hmotnosti prvních 9,14 m muškařské šňůry) a naviják by měl navíc pojmout aspoň několik desítek podkladového materiálu. Délka samotné muškařské šňůry se totž pohybuje kolem třiceti metrů a pro setkání s velkou rybou bychom měli mít v zásobě nějakou tu rezervu.
Na přelomu století se objevily navijáky s označením LA (Large Arbor) a hned se dostaly do popředí zájmu. U nich je totiž buben cívky řešen tak, aby byl poměrně velký a o něco širší, než tomu bylo u klasických muškařských navijáků. Díky tomu se šňůra ukládá ve smyčkách o větším průměru a i když dobrá muškařská šňůra nemá velkou tvarovou paměť, při namotání na úzký profil by k podržení tvaru docházelo, což je pro jisté a přesné házení velmi nežádoucí.
Brzda je nejčastěji řešena jako disková nebo třecí, muškařské navijáky jsou zpravidla opatřeny i vypínatelnou řehtačkou. Můžeme se setkat i s automatickými muškařskými navijáky, u kterých se vytahováním šňůry napínalo hodinové pero a po stisknutí páčky byla šňůra navinuta zpět, na dnešní grafitové pruty jsou ale tyhle "orloje" moc těžké, stejně jako muškařské navijáky s pohonem na baterii. Zajímavou novinkou jsou navijáky poloautomatické, kdy navíjení probíhá po opakovaném stisknutí páčky na principu setrvačníku.
Detailní článek o výběru muškařského navijáku naleznete zde - https://rybareni.cz/clanek/jak-vybrat-muskarsky-navijak.
Navijáky s přední brzdou | Navijáky se zadní brzdou | Navijáky s volnoběžnou brzdou (Baitrunnery) | Navijáky s bojovou brzdou | Multiplikátory