Navijáky se zadní brzdou se používají především pro lov malých a středně velkých ryb. Tyto navijáky jsou velmi citlivé a nejsou tak odolné jako ostatní modely.
Excelentní navijáky od jednoho z největších a nejlepších výrobců na světě. Naviják má stříbrnou barvu a kovovou cívku v stříbrno-zlatém designu, ilustrativní foto. Jednocestná spojka s anti…
Naviják, který nabízí potřebnou spolehlivost a kvalitu v nejnižší cenové kategorii. Naviják, který nabízí potřebnou spolehlivost a kvalitu v nejnižší cenové kategorii. Je osazen přesnou zadní…
Excelentní navijáky od jednoho z největších a nejlepších výrobců na světě. Naviják má stříbrnou barvu a kovovou cívku v stříbrno-zlatém designu, ilustrativní foto. Jednocestná spojka s anti…
Excelentní navijáky od jednoho z největších a nejlepších výrobců na světě. Excelentní navijáky od jednoho z největších a nejlepších výrobců na světě. Jednocestná spojka s anti-reverzním ložiskem …
Nová série navijáků s odlehčenou kovovou cívkou, které nabízí vynikající poměr kvalita / cena. Nová série navijáků s odlehčenou kovovou cívkou, které nabízí vynikající poměr kvalita / cena. Jsou…
Naviják, který nabízí potřebnou spolehlivost a kvalitu v nejnižší cenové kategorii. Naviják, který nabízí potřebnou spolehlivost a kvalitu v nejnižší cenové kategorii. Je osazen přesnou zadní…
Excelentní navijáky od jednoho z největších a nejlepších výrobců na světě. Excelentní navijáky od jednoho z největších a nejlepších výrobců na světě. Jednocestná spojka s anti-reverzním ložiskem …
Tento typ navijáku se vyvinul z prvních klasických modelů s přední brzdou a často se u něj setkáme i s přidanou bojovou brzdou. V zásadě se jedná o přesunutí ovládacího prvku brzdy (kolečko, hvězdice nebo mnohohran) na zadní stranu navijáku, což eliminuje náhodný a silně nežádoucí (ale opravdu možný) kontakt ruky s vlascem nebo šňůrou při práci s brzdou v průběhu zdolávání. Na přední části cívky je tedy umístěno pouze tlačítko pro její uvolnění v případě výměny, cívka samotná je nejčastěji řešena jako převlečná, protože toto uspořádání v případně nechtěného uvolnění vlasce nebo šňůry při náhlém přerušení tahu zabrání vniknutí vlasce pod cívku a jeho poškození ozubenými převody. Brzdový mechanismus prochází podélně vlastně celým navijákem a je proto poněkud složitější než u původních navijáků s brzdou umístěnou vepředu, ovšem pokud s navijákem nějak moc důrazně neklepneme, není se čeho obávat, tento systém je velmi spolehlivý.
Pokud k navijáku nejsou přímo dodávány další náhradní cívky, při výběru bychom si měli ověřit jejich dostupnost, můžeme tak totiž naviják kromě pohotové výměny vlasce či šňůry u vody využít i na další rozmanité rybolovné techniky. Při plavané často lovíme na velmi tenké vlasce, proto když k navijáku máme i mělkou cívku, můžeme na ni tenký vlasec navinout v potřebném množství bez používání podkladu.
Tento typ navijáků si našel své příznivce zejména u milovníků přívlače, matchového chytání a položené. Při výběru dbejme na osazení navijáku kvalitními ložisky a zcela plynulý chod, alespoň jednou za rok je vhodné naviják svěřit k vyčistění a ke kontrole odbornému servisu (nebo můžeme provést čištění a revizi sami). Pokud naviják necháváme na prutu, vždy ho ukládáme do ochranného obalu, jinak je zapotřebí použít kufřík nebo jiný samostatný obal na naviják.
Tipy k výběru navijáku se zadní brzdou jsme do detailu rozebrali v samostatném článku - Jak vybrat naviják se zadní brzdou.
Navijáky s přední brzdou | Navijáky s volnoběžnou brzdou (Baitrunnery) | Navijáky s bojovou brzdou | Multiplikátory | Muškařské navijáky