Filtrovat výsledky:

Cena od - do:

  • 0 34636

Převodový poměr:

Počet ložisek:

Požadované vlastnosti:

Průměr vlasce:

Kapacita cívky:

Brzda:

Muškařské navijáky

Muškařské navijáky jsou určené pro lov na mušku a díky těmto velmi kvalitním navijákům zdoláte i opravdu velké ryby. Muškařské navijáky jsou vyrobeny z velmi kvalitních a odolných slitin a kompozitních materiálů, které vydrží opravdu hodně.

Nalezeno 0 produktů
Seřadit podle:  Oblíbenosti  |  Nejnižší ceny  |  Nejvyšší ceny

Vybíráme muškařský naviják

Tyto navijáky na první pohled sice vyhlížejí jako obyčejné bubínkové kolečko, ve skutečnosti se ale jedná o skutečně precizně propracovaný výrobek. U muškařského navijáku se jako materiál používají lehké slitiny ušlechtilých kovů nebo grafitový kompozit, na některých konstrukcích je použito obou současně. Nízká hmotnost je totiž jedním z velice důležitých parametrů navijáku, výrobci jí docilují kromě použití moderních materiálů i velmi důkladným perforováním bubnu, klece a nožky navijáku. Tyto otvory navíc slouží i k dobrému prosychání muškařské šňůry a podkladového materiálu. Naviják je třeba vybírat s přihlédnutím k prutu, oba se totiž musejí shodovat v kategorii AFTMA (což je označení podle hmotnosti prvních 9,14 m muškařské šňůry) a naviják by měl navíc pojmout aspoň několik desítek podkladového materiálu. Délka samotné muškařské šňůry se totž pohybuje kolem třiceti metrů a pro setkání s velkou rybou bychom měli mít v zásobě nějakou tu rezervu. Na přelomu století se objevily navijáky s označením LA (Large Arbor) a hned se dostaly do popředí zájmu. U nich je totiž buben cívky řešen tak, aby byl poměrně velký a o něco širší, než tomu bylo u klasických muškařských navijáků. Díky tomu se šňůra ukládá ve smyčkách o větším průměru a i když dobrá muškařská šňůra nemá velkou tvarovou paměť, při namotání na úzký profil by k podržení tvaru docházelo, což je pro jisté a přesné házení velmi nežádoucí. Brzda je nejčastěji řešena jako disková nebo třecí, muškařské navijáky jsou zpravidla opatřeny i vypínatelnou řehtačkou. Můžeme se setkat i s automatickými muškařskými navijáky, u kterých se vytahováním šňůry napínalo hodinové pero a po stisknutí páčky byla šňůra navinuta zpět, na dnešní grafitové pruty jsou ale tyhle "orloje" moc těžké, stejně jako muškařské navijáky s pohonem na baterii. Zajímavou novinkou jsou navijáky poloautomatické, kdy navíjení probíhá po opakovaném stisknutí páčky na principu setrvačníku.

 

Další kategorie navijáků:

 

Navijáky s přední brzdou | Navijáky se zadní brzdou | Navijáky s volnoběžnou brzdou (Baitrunnery) | Navijáky s bojovou brzdou | Multiplikátory